top of page
  • Tonia Volarević

Učenici Prve gimnazije izveli predstavu Lovac i laži na daskama GKM-a

U Gradskome je kazalištu mladih u Splitu 20. svibnja 2022. premijerno izvedena dvojezična predstava Lovac i laži prema motivima kultnoga romana Lovac u žitu J. D. Salingera u režiji izvrsnoga Siniše Novkovića. Predstava je nastala u suradnji GKM-a i I. gimnazije, Split, a izvodi je 23 učenika I. gimnazije, Split i glumci GKM-a Bojan Brajčić i Nada Kovačević. Monolozi glavnoga lika Holdena izvedeni su na hrvatskome, a dijalozi se vode na engleskome jeziku.


Inicijativu za provedbu ovakvoga projekta profesorice I. gimnazije, Split Olga Granić i Suzana Čajić u dogovoru s ravnateljicom Dobrilom Gotovac Stipaničev izložile su u listopadu 2021. godine ravnatelju GKM-a Ivi Perkušiću koji je odmah prihvatio ideju i nakon višemjesečnih proba gledali smo predstavu koje se ne bi posramio ni bolji glumački ansambl.


Prvi je korak u stvaranju predstave bio prilagodba Salingerova romana o odrastanju i mukama odrastanja izvođenju na sceni. Nakon prilagodbe teksta slijedile su svakodnevne čitaće probe te postavljanje scene u GKM-u, u čemu su redatelju svesrdno pomagale profesorice i učenica Enia Raos.


Holdena je glumilo dvanaest učenika (Lovro Kozomara, Luka Bogdan, Roko Burmaz, Ana Rebić, Michelle Kečkemet Marušić, Antea Bilandžić, Paola Pezo, Dali Lešnjak, Jakov Tralić, Bartul Šprljan Prelević, Žana Vuletić i Lena Radelja) koji su uigrano dočarali osjećaje i razmišljanja tinejdžera koji je izbačen iz škole i tumara njujorškim ulicama u potrazi za zabavom i zaboravom. Ostale su uloge igrali: Luka Juras, Tonia Volarević, Ivan Barišić, Kristian Vidović, Ana Šimundić, Aurora Španjić, Barbara Banić, Jozica Maljković, Dorotea Prka i Maša Boban. Za šminku je bila zadužena učenica Issa Peribonio.

Uz precizno izvedene prijelaze iz prizora u prizor, gotovo besprijekornu dikciju kako na hrvatskome, tako i na engleskome jeziku, veliku pohvalu u predstavi zaslužuju pjevani i plesani dijelovi u kojima su učenici, na opće oduševljenje publike, pokazali višestruku talentiranost.


Ova je izvrsna predstava igrala u GKM-u 24. i 31. svibnja te 2. lipnja. U razdoblju od 6. do 9. ožujka 2023. zbog velikog smo interesa splitsku i širu javnost počastili s još 6 izvedbi naše hvaljene predstave.

U nastavku pročitajte neke zanimljivosti o našim glumcima, kao i najupečatljivije dojmove tijekom nastanka ovoga projekta. S njima je razgovarala Tonia Volarević, 3.f.




Roko Burmaz, 2.e

Uloga u predstavi: Holden Caulfield

Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Kad smo svi zajedno pjevali pjesme prije predstava.

Što je bilo najteže, najveći izazov? Naučit tekst napamet.

Dovrši misao: Nemam...volje za učenje nakon što sam shvatio da mi je dramska draža.

Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: maziš je ko njemačkog ovčara

Pjesma koja me najbolje opisuje: Cinnamon girl Lane del Rey - jer mene jedinog zapravo tuku u predstavi

Planovi za budućnost: Želim postati kantautor i pisati pjesme.


Ana Šimundić, 4.f Uloga u predstavi: Callie Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Sinišino oponašanje Lovre dok su namještali scenu s baletom Što je bilo najteže, najveći izazov? Ništa mi nije bilo teško, stvarno sam uživala u svakom trenutku provedenom u kazalištu. Ipak mislim da mi je dosta izazovno bilo trpiti lošu publiku. Dovrši misao: Nemam..... dečka ni problema? Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Stojiš tu ka pohana balancana. Pjesma koja me najbolje opisuje: Ne znam, neka vesela, plesna Planovi za budućnost: Vjerojatno pedagogija i sociologija


Michelle Kečkemet Marušić, 3.f Uloga u predstavi: Holden Najdraža uspomena vezana uz predstavu: kad smo svi izašli na skale pjevat Što je bilo najteže, najveći izazov? Držat straight face u scenama di smo imali interne šale Dovrši misao: Nemam...ni jednu misao u glavi Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Napoleon je iz Grčke! Pjesma koja me najbolje opisuje: Nyan Cat Theme Song jer mi to opisuje praznoću u glavi Planovi za budućnost: glazbena pedagogija u Zagrebu


Bartol Šprljan Prelević, 3.e Uloga u predstavi: Holden 8 (Holden s prostitutkom) Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Ima ih toliko puno, al ako moram izdvojit jednu, to je nastanak naše interne fore cikla. Što je bilo najteže, najveći izazov? Moja scena sama po sebi traži hrabrost i samopouzdanje tako da mi je najveći izazov bio opustit se u takvoj sceni. Dovrši misao: Nemam... pojma šta da radim. Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Petar Iljič Čajkušić Pjesma koja me najbolje opisuje: Tbf-Uvik kontra

Planovi za budućnost: Za sad samo proć srednju, a za ostalo ćemo vidit


Žana Vuletić, 2.a

Uloga u predstavi: Holden Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Upoznavanje sa Sinon i ostalima, probe pred predstavu. Što je bilo najteže, najveći izazov? Opustit se, pokazat sve šta mogu. Dovrši misao: Nemam... para ;)

Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Mlohavi Njonjo, budi manistra Pjesma koja me najbolje opisuje: Kid Rađa, Fjaka Planovi za budućnost: Uživat, radit nešto šta volin (gluma ili ve

nešto šta bude)

Luka Bogdan, 3.a Uloga u predstavi: Holden Caulfield Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Pjevanje pjesama Taylor Swift i Daleke obale dok se pripremamo za nastup Što je bilo najteže, najveći izazov? Prvi tjedan u školi nakon zadnjih izvedbi/Ne zabit se u nekog dok oboje nosimo masku

Dovrši misao: Nemam.....nikakvih žaljenja Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: "Luka, ako se ikad objesim, ti ćeš bit razlog!" Pjesma koja me najbolje opisuje: Daleka obala by Daleka obala Planovi za budućnost: Pokušavam ih ne imat…


Antea Bilandžić, 3.f Uloga u predstavi: Holden Najdraža uspomena vezana uz predstavu: poklon na premijeri Što je bilo najteže, najveći izazov? Najveći izazov je bija šetat po pozornici dok se Sina dere na mene da ne znan šetat. Dovrši misao: Nemam… isti osjećaj radosti kad se probudim i sjetim da ne idem u kazalište već u 1. gimnaziju😍 Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Bilo šta šta je Lovro izvalija tokon proba (a i predstava) Pjesma koja me najbolje opisuje: Cirkus, Jelena Rozga Planovi za budućnost: novinarstvo


Luka Juras, 3.f Uloga u predstavi: Dick Prickson Najdraža uspomena vezana uz predstavu: zajedničko pjevanje Što je bilo najteže, najveći izazov? karakter lika Dovrši misao: Nemam… pojma Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Kradeš život sa ocem mom sinu. Pjesma koja me najbolje opisuje: Goofy Goober Rock Planovi za budućnost: Dat sve od sebe


Maša Boban, 3.a Uloga u predstavi: Kate Ravenish Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Cjelodnevne probe tjedan dana od 10 do 22 i druženje u backstageu Što je bilo najteže, najveći izazov? Meni osobno govoriti glasno jer imam naviku biti tiha, a to u kazalištu baš ne prolazi. Dovrši misao: Nemam...život LOL. Ne znam... Nemam...kajanja za propuštene sate zbog proba? Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Uff kao na probama? Bilo je svega… ammmm toga se moram sitit pa ću ti javit. Pjesma koja me najbolje opisuje: Ovo me moš i ubit. Sestra mi je jednom rekla da je podsjećam na pjesmu Love Grows (Where My Rosemary Goes) jer imam pomalo divlju kosu i ni pribite pare, ali da sad baš moram sama odabrati pjesmu, stvarno ne znam… uvijek suosjećan s Pachelbelovim kanonom, ali to je skladba, a ne pjesma... Planovi za budućnost: Budućnost.. haha ha.....am nemam ih, mislim voljela bih na likovnu akademiju slikarski smjer, ali tu je jako teško upasti pa imam par back up planova


Ivan Barišić 3.f Uloga u predstavi: Rick Najdraža uspomena vezana uz predstavu: Cili peti misec 2022. Što je bilo najteže, najveći izazov? Ništa nije bilo baš teško Dovrši misao: Nemam… volje Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: Izgledate ka 1.c OŠ Sućidar Pjesma koja me najbolje opisuje: John Hughes Movie - Maisie Peters Planovi za budućnost: Završit fakultet pa vidit šta onda


Barbara Banić, 3.e Uloga u predstavi: Bunny Najdraža uspomena vezana uz predstavu: pjevanje Daleke obale za vrijeme šminkanja i sređivanja Što je bilo najteže, najveći izazov? uskladiti učenje i predstavu

Dovrši misao: Nemam… volje za učenjem jer mi nedostaje dramska Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: ”Sad bi bilo dobro da ne izgledate kao 1.c OŠ Su

idar” Pjesma koja me najbolje opisuje: Love Roka Burmaza (Poslušajte na Spotify Apple Musicu i Youtubeu) Planovi za budućnost: Još nisam sigurna


Dorotea Prka, 2.f Uloga u predstavi: Jane Gallagher Najdraža uspomena vezana uz predstavu: tzv. “cikla” prije svake izvedbe Što je bilo najteže, najveći izazov? Uživiti se u ulogu. Dovrši misao: Nemam… nikakva sažaljenja što sam sudjelovala u ovom projektu. Najveći biser koji sam ikad čula/čuo: “Lovac u cikli” Pjesma koja me najbolje opisuje: Dorothea - Taylor Swift Planovi za budućnost: Nastaviti se baviti plesom.

Post: Blog2 Post
bottom of page